מהו 'ג'יי סטריט', "שדולת שמאל פרו ישראלית" או "ארגון עוין הפוגע באינטרסים של ישראל"?

נניח לפרשנויות, ניתן לעובדות לדבר, וישפוט כל אחד בעצמו

זאב? כבשה? זאב בתחפושת כבשה? לוגו J STREET

נניח בצד את השאלה למה התכוון שר התפוצות עמיחי שיקלי בתנועה שלו לעבר המפגינים נגדו בניו יורק, אם היתה זו תנועת חיוך או תנועת אצבע משולשת. יש לי דעה למה התכוון השר, אבל זו רק דעה, ואנחנו עוסקים כרגע בעובדות.

סיקור האירוע ב'הארץ', שהתרכז בציוץ מקניט של שדולת 'ג'יי סטריט', שכמובן הזדרז לקבוע שהיתה זו תנועת אצבע משולשת, ובתגובה כונה על ידי שיקלי 'ארגון עוין', עורר שאלה עובדתית מעניינת.

והשאלה היא מהו באמת 'ג'יי סטריט'. "שדולת שמאל פרו ישראלית", כהגדרת 'הארץ',

או "ארגון עוין שפוגע באינטרסים של ישראל", כהגדרת שיקלי?

על פי הגדרתו העצמית, הארגון אכן רואה עצמו כארגון פרו ישראלי, בעד שלום ודמוקרטיה. כך שלפי עדות הארגון על עצמו, 'הארץ' צודקים ושיקלי טועה.

אלא שבחינת מהלכי הארגון בשטח, מעמידה בספק גדול את הגדרת הארגון כארגון פרו ישראלי.

הנה כמה מהמהלכים הבולטים של הארגון מהשנים האחרונות, וישפוט כל אחד בעצמו האם הם פרו ישראליים או עוינים ופוגעים באינטרסים של ישראל.

בעבר תמכה 'ג'יי סטריט' בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני ירי רקטות מרצועת עזה אל עבר ריכוזי אוכלוסייה ישראליים.

בעימות האחרון, ב 2021, השתנתה המדיניות ו'ג'יי סטריט' התנגדה לזכותה של ישראל להגיב לירי עליה, ואף קריאה לממשל ארה"ב שלא להעביר לישראל את החימוש הדרוש לה לשיתוק מקורות הירי.

'ג'יי סטריט' סירבה לגנות את משט הטרור לעזה (המרמרה).

'ג'יי סטריט' התנגדה ליוזמה אירופית לעדכון הגדרת האנטישמיות של הברית הבינלאומית לזיכרון השואה, (IHRA) שתכלול בתוכה גם אנטישמיות במסווה של אנטי ציונות.

כלומר היא רצתה להגן על אנטי ציונות מפני הגדרה (אירופית) כאנטישמיות במסווה.

ענף הסטודנטים של 'ג'יי סטריט' הסיר את התיוג 'בעד ישראל' מאתרו, כדי "למנוע ניכור מצד סטודנטים".

השדולה מסרבת להשתתף בעצרות תמיכה בישראל, גם כשהיא נתונה תחת מתקפות טילים.

השדולה ה"פרו ישראלית" גם מתנגדת להטלת סנקציות על אירן המוטלות עליה במטרה למנוע ממנה פיתוח נשק גרעיני.

הפוליטיקאים בהם היא תומכת מתנגדים גם לסיוע אמריקני לחיזוק 'הסכמי אברהם',

והיא סייעה לשופט גולדסטון בעבודתו להעליל על ישראל פשעי מלחמה.

גם לאחר שדו"ח גולדסטון התברר כשקרי, וגם לאחר שגולדסטון עצמו הודה בדיעבד שהדו"ח שלו הוא עלילה, סירבה השדולה לתמוך בקריאה לממשל האמריקני להתנער ממצאיו.

אז מי צודק לדעתכם, 'הארץ' המגדיר את 'ג'יי סטריט' כ"שדולת שמאל פרו ישראלית", או השר שיקלי, המגדיר אותה כ"ארגון עוין שפוגע באינטרסים של ישראל"?

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות