ה-CNN: צה"ל "פולש" והורג "אנשים"

טרוריסטים לוחמים הם "פלסטינים", מסגד המשמש לפגיעה בכוחות צה"ל הותקף ללא סיבה, ומי שיורים על צה"ל ומשליכים מטעני חבלה הם "מפגינים". יום רגיל במשרדי CNN

מחבלים פלסטינים בג'נין, בשבוע שעבר. צילום: נאסר אישתייה/פלאש90

מאת: דייוויד ליטמן

כיצד דיווח ה-CNN אודות אירועי השבוע שעבר ביו"ש וברצועת עזה, במהלכם נהרגו כמה פלסטינים על ידי צה"ל? כצפוי, בכתבה מוטה ומעוותת המסתירה את מעורבותם של ארגוני טרור פלסטינים באירועים, ואת השימוש שלהם במסגדים לצרכים צבאיים.

הדיווח מספר לצרכני החדשות האמריקנים כי "ארבעה אנשים נהרגו… כתוצאה מפלישת הצבא הישראלי למחנה הפליטים בג'נין…", אך הוא לא מספר כי כל אותם ארבעה פלסטינים הוכרו על ידי החמאס או הג'יהאד האסלאמי כאנשיהם.

הכותבים, כארים ח'אדר, הדס גולד ואיבראהים דהמן, כותבים על סרטון וידאו אשר "מראה צריח מסגד במחנה החוטף פגיעה ישירה" מאש צה"ל. אך הם אינם כותבים כי אותו סרטון מראה בבירור בקבוק תבערה המושלך מהצריח לעבר הכוחות.

ההשמטה הראשונה הותירה את הקוראים ללא הקשר ראוי, מבלי לדעת שצה"ל לא טבח בפלסטינים תמימים סתם, אלא לקח חלק בקרב נגד טרוריסטים.

ההשמטה השנייה הסתירה מהקוראים שאותם טרוריסטים ניצלו את המסגד לצרכים צבאיים, ובמקום זאת נטעה בליבם את הרושם שכוחות צה"ל ירו על מסגד ללא סיבה של ממש.

 הכתבה ממשיכה בתיאור אבסורדי של אירוע אלים נוסף:

בעזה, בשלישי אחה"צ, גבר פלסטיני אחד נהרג וכמה אחרים נפצעו מאש ישראלית שחצתה את גדר הגבול, במהלך הפגנות שגרתיות שמתקיימות לאורך הגבול במהלך השבוע, בהן המפגינים משליכים מטעני חבלה, שורפים צמיגים ולעתים יורים בנשק על הכוחות הישראלים שמעבר לגדר.

זה פשוט שגוי, ולמען האמת פשוט מגוחך לכנות את מי ש"משליכים מטעני חבלה" ו"יורים בנשק" בתור "מפגינים" המשתתפים ב"הפגנה".

הדיווחים העקומים והאובססיביים של ה-CNN ממשיכים להותיר את הקהל שלהם נטול מידע חיוני להבנת האירועים. מן הראוי לציין כי כל ההשמטות מגמדות או מעלימות את הטרור והאלימות המופנים כנגד ישראל, ומעצימות את התגובה הישראלית לטרור.

המאמר פורסם לראשונה באנגלית באתר CAMERA. עיבד ותרגם לעברית: שלומי בן מאיר.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות