למה נכשל אוסלו?

לטענת 'הארץ' באשמתנו כמובן. פסטיבל 30 שנה להסכם הוא שעתו הגדולה של שכתוב ההיסטוריה. אבל אנחנו זוכרים היטב מה באמת קרה

בתמונה: הסיבה לכישלון אוסלו (צילום:נתי שוחט, פלאש 90)

ביום שישי האחרון, תחת הכותרת 'בכל זאת אוסלו', קבע מאמר המערכת של 'הארץ' שהאשמה בכישלון ההסכם מוטלת על ישראל.

וזאת בשני נימוקים עיקריים: בגלל שכנות גישתנו לעניין היתה "מוטלת בספק", ובגלל רצח רבין.

ובלשון מאמר המערכת:

לא במפתיע, אם כן, הסכם אוסלו נתקע בשלב הביניים. רבין נרצח בידי מתנגד ההסכם. הניסיון להשיג הסדר קבע, שכנותו מוטלת בספק, התפוצץ כעבור שבע שנים בקמפ דייוויד

אגב, גם קרולינה לנדסמן, במאמר שכן למאמר המערכת, חוזרת על דבר ההבל לפיו

צריך חוצפה בסדר גודל תנ"כי כדי לייחס את הסיבות ל"כישלון" אוסלו לפלסטינים, כאילו שמה שהכשיל אותו לא היה בראש ובראשונה רצח רבין

האמנם מה ש"תקע" את הסכם אוסלו היה רצח רבין וכנותו המוטלת בספק של הצד הישראלי?

נזכיר לחברי מערכת 'הארץ' מה שאינם רוצים לזכור.

מה שתקע את ההסכם היה העובדה החותכת שהיה כולו הונאה ורמייה וערפאת מעולם לא התכוון ליישמו. אם כבר מדברים על כנות, כי אז כנותו של ערפאת לגבי ההסכם אינה מוטלת בספק כי ברור שלא היתה מעולם.

ערפאת השתמש בהסכם כתרגיל לשיפור עמדות ובכוונה ברורה להפר אותו בנקודה נוחה עתידית.

נקודה שהגיעה מהר מהצפוי, בגלי הפיגועים שאחרי החתימה על ההסכם ולפני רצח רבין, שגבו את חייהם של כ 70 ישראלים.

ערפאת, לפי פסיקת בית המשפט הישראלי, הוא שעמד מאחורי הפיגועים שמוטטו את ההסכם.

הפיגועים, שחשפו ברחובות המדממים את הבטחת ערפאת לקהלו בנאומו ביוהנסבורג, הם שתקעו את ההסכם ולא "כנותה המוטלת בספק" של ישראל.

טענת שקר נוספת של מאמר המערכת:

הסכם אוסלו הוביל להכרה הדדית בין ישראל לתנועה הלאומית הפלסטינית

גם זה לא היה ולא נברא. הפלסטינים מעולם לא הכירו בזכותה של ישראל להתקיים כפי שהיא. לא באוסלו ועד היום לא.

הם מוכנים להכיר רק ב"ישראל" הזו: מדינה אזרחית השוכנת לצד מדינה פלסטינית נקייה מיהודים וחמושה ללא שום מגבלה, המחויבת לקלוט ולאזרח מיליוני צאצאי פליטים פלסטינים, שבקלות ישיגו בה רוב ויהפכו גם אותה לפלסטינית.

גם התעקשותם על הכרה רק בישראל הזו, היא זו ש"תקעה" לא רק את אוסלו, אלא את כל המשאים והמתנים שהגיעו בעקבותיו והתנפצו כולם אל אותו הסלע.

סלע אי ההכרה הפלסטינית בזכותה של ישראל להתקיים.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות