ממה התעלמו אנשי ה-BBC בג'נין?

מול עיני הכתבים הבריטים התרחש סיפור חשוב המלמד רבות על הסכסוך. כמובן שהם לא טרחו לבדוק או לדווח אודותיו

צילום מסך מתוך אתר ה-BBC

מאת הדר סלע

גולשים שנכנסו לדף המתעדכן באתר ה-BBC שכיסה את מבצע 'בית וגן' בג'נין בשבוע שעבר, גילו כי שעות לאחר שהמבצע החל, עורך חדשות החוץ ג'רמי בוון טס לישראל. אולי הוא ציפה שהמבצע יימשך זמן רב יותר.

הדיווח המצולם – והבלתי אינפורמטיבי בעליל – של בוון ברביעי ליולי מחוץ לבית החולים הממשלתי 'ח'ליל סולימאן' בג'נין נמצא גם בדף 'המזרח התיכון' באתר ה-BBC תחת הכותרת "הסצנה בבית החולים הסמוך למחנה הפליטים בג'נין".

דיווח נוסף שצולם באותו בית-חולים הופיע באתר תחת הכותרת "השלכת אבנים וירי גז מדמיע ליד בית החולים בג'נין"

גם כמה מהכתבות הכתובות באתר ה-BBC כוללות התייחסות להתרחשויות בקרבת בתי חולים בעיר ג'נין, כולל דיווח אודות "מפגינים" שהשליכו אבנים על חיילי צה"ל, שהשיבו בירי גז מדמיע.

אלא מה? אף לא אחד מכל הדיווחים שלעיל מספק ולו רמז בנוגע לסיבה שאותם "מפגינים" צעירים התרכזו בקרבת בית החולים.

מאוחר יותר באותו היום, החלו יריות מחוץ לבית חולים בעיר, כפי שדיווח ה'ג'רוזלם פוסט':

ברבים מסבבי הלחימה הקודמים בגדה המערבית ועזה, הטרוריסטים השתמשו באופן שיטתי בבתי חולים כמקלט במהלך הלחימה עם כוחות צה"ל, ולעתים אף שיגרו רקטות מבתי חולים בעזה.

בסביבות השעה 8 בערב, כוחות משמעותיים של צה"ל נראו מגיעים לבית החולים… בציפייה שהם הגיעו לעצור עשרות טרוריסטים פצועים.

עם הגיעם למקום… הם התקבלו בחילופי אש כבדים.

גם חשבון ברשת החברתית המדווח מעזה ציין כי לא כל המחבלים שהתמקמו בבית החולים הממשלתי בג'נין הגיעו לשם כי נפצעו. הוא סיפר כי רבים מבכירי החמושים בג'נין החליטו להימלט לשם כדי למצוא מקלט מפני צה"ל. חלקם אף התחזו לרופאים המעניקים טיפול לפצועים, כדי למנוע את זיהויים ומעצרם בידי צה"ל.

הסוגיה של מחבלים המסתתרים בבתי חולים – ולפיכך משתמשים בצוותים הרפואיים ובחולים כמגנים אנושיים – בוודאי לא עניינה את עורך חדשות החוץ של ה-BBC או כל אחד מהכתבים האחרים שהיו בשטח. זאת למרות שהם היו ממש שם, דיווחו משם וראו במו עיניהם את המחבלים המתמקמים במקום. כדי להסיר ספק, נבהיר כי ההתעלמות מהתופעה היא מנהג ותיק של ה-BBC, עוד מימי סבבי הלחימה ברצועת עזה.

נראה כי משלמי המיסים הבריטיים, המממנים את שירות החדשות הזה, ייאלצו להסתמך על מקורות אחרים אם ברצונם לקבל מידע מקיף ומדויק.

המאמר המקורי הופיע באנגלית באתר CAMERA-UK. עיבד ותרגם לעברית: שלומי בן מאיר.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות