"מתינותו" של מחמוד עבאס

עודה בשאראת טוען ב'הארץ' שמחמוד עבאס הוא מנהיג מתון ש"דגל במסלול המדיני". עבאס לא מתון ומעולם לא דגל במסלול מדיני. הנה מה שהוא כן

מחמוד עבאס. צילום: פלאש90.

בטורו האחרון ב'הארץ', כתב עודה בשאראת:

בימים אלו בנימין נתניהו סוגר מעגל. עד לפני חודש הוא תמך בחמאס נגד מחמוד עבאס כדי שלא לקדם הקמת מדינה פלסטינית עם עבאס, שדגל במסלול מדיני ושילם ביוקר כאשר בני עמו ראו בו איש חלש ומעורר רחמים.

ההדגשה שלנו. האמנם מחמוד עבאס אי פעם דגל ב"מסלול מדיני" והיווה איש של מתינות, שלום ופשרה? כמובן שלא. וניתן להבחין זאת מכל כיוון שבוחנים את דרכו. הנה כמה כיוונים:

תשלום משכורות המחבלים

נתחיל במשכורות המשולמות למחבלים פלסטינים ומשפחותיהם. נושא זה הוא הכאוב ביותר, והעומד באופן המובהק ביותר נגד תדמיתו של הראיס עבאס כמי שאינו נוקט בדרך הטרור.

גם אם הרש"פ אינה משלחת מחבלים באופן ישיר לפגוע בישראלים, הרי שהיא מספקת לטרור תמריץ כלכלי מכריע, בדמות המשכורות שהיא משלמת למחבלים הכלואים בישראל ולמשפחות המחבלים ההרוגים – לאחר מעשה ולכל החיים.

יצוין שתשלום שכר לכל החיים עבור רצח יהודים הוא מעשה כה קיצוני בעידוד הטרור שלו, עד שמלבד מחמוד עבאס אין לו אח ורע בכל העולם כולו.

רוצחים פלסטינים צפויים לקבל שכר אשר יגדל עם השנים למעל עשרת אלפים שקל בחודש. מדובר במעל מיליארד שקל בשנה מתקציב הרשות – פי כמה יותר מתקציב הזרוע הצבאית של חמאס, לדוגמה – שהולכים לעידוד הטרור והנצחתו.

אם מחבלים פוטנציאליים יודעים כי רצח יהודים יזכה אותם ואת משפחותיהם בסכומים שיצטברו, בסופו של דבר, למיליוני שקלים – מה זה אם לא עידוד טרור מובהק ומתמשך?

הסתה לטרור ולרצח

לאורך השנים הצטברו מקרים רבים בהם עבאס עודד והסית לטרור. נציג כאן מקבץ חלקי ביותר, אך בהחלט מייצג:

* ב-2011 נפגש עבאס באופן מתוקשר בתורכיה עם המחבלת אמנה מונא – שעשור לפני כן פיתתה את הנער אופיר רחום והביאה להירצחו.

* ב- 2013 עבאס העניק את עיטור "כוכב הכבוד" לנאיף חוואתמה, שעמד בראש החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין, "מתוך הערכה לתפקידו הלאומי החשוב בשירות הסוגיה הפלסטינית והעם הפלסטיני". השירות הזה כלל אינספור מתקפות טרור ורצח יהודים רבים, ביניהן הטבח בבית הספר במעלות.

* ב-2014 הוא שלח מכתב תנחומים למשפחת המחבל שירה ופצע את פעיל הר הבית יהודה גליק.

* בנאום זכור לשמצה בספטמבר 2015, אמר עבאס בהקשר של יהודים העולים להר הבית:

מסגד אל-אקצא הוא שלנו… ואין להם כל זכות לטמא אותו ברגליהם המטונפות. אנו לא נרשה להם זאת, ונעשה כל שביכולתנו להגן על ירושלים

אנו מברכים כל טיפה של דם שנשפכה למען ירושלים, זהו דם זך וטהור, דם שנשפך למען אללה, רצון אללה. כל שאהיד יגיע לגן עדן, וכל מי שנפצע יתוגמל בידי אללה.

זמן קצר לאחר מכן, ההסתה של עבאס נשאה פרי והחלה "אינתיפאדת הסכינים" – בה פלסטינים רבים רצחו עשרות ישראלים וגם הפכו לשאהידים על הדרך.

* ב-2016 עבאס נפגש עם משפחות של המחבלים שתקפו ורצחו נוסעי אוטובוס בארמון הנציב בעזרת סכין ואקדח, ומחבל נוסף בשם תאאר אבו גזאלה, שדקר חמישה ישראלים במברג.

* ביולי 2017, לאחר הרג שני שוטרים ישראלים על הר הבית והמהומות שפרצו לאחר שישראל ניסתה להתקין במקום גלאי מתכות, עבאס שיבח את מעשי הרצח:

אנחנו תמכנו בכם במה שעשיתם ובמה שאתם עושים… כיוון שאתם גורמים לנו לחוש גאווה, ואתם דואגים למסגד אל-אקצה, לאדמתכם, לכבודכם, לעמכם, לדתכם ולאתרים הקדושים לכם. ירושלים היא שלנו… לפיכך, מה שאתם עושים הוא נכון.

* בנאום בכינוס הוועידה המרכזית של אש"ף ברמאללה בינואר 2018, לצד שלל עיוותים אנטישמיים של ההיסטוריה היהודית, עבאס אמר (דקה 15:40 בסרטון):

למי שיש ברשותו [כלי נשק]- צא והשתמש בו. אני אומר את זה בגלוי. אם יש לכם נשק, קדימה. אני אתכם, ואני אסייע לכם. כל מי שיש לו נשק יכול להתקדם.

הקורא הנבון עשוי לשאול את עצמו למה כוונת עבאס ב"אני אסייע לכם". האם הכוונה היא לתשלום הנדיב שכל מחבל ומשפחתו יקבלו לאורך כל חייהם? ייתכן.

דרכו המדינית של עבאס: סרבנות שלום והתעקשות על זכות השיבה

יש להזכיר זאת שוב ושוב: בוועידת אנאפוליס בשנים 2007- 2008, הפלסטינים דחו את הצעותיו של אולמרט, בין השאר על סוגיות זכות השיבה והכרה בישראל כמדינה יהודית.

דווקא התביעה ל"זכות השיבה" – כלומר, ההתעקשות על חיסולה של ישראל כמדינה יהודית – היא זו שעמדה בבסיס הסרבנות הפלסטינית נוכח הצעות השלום של ישראל – ובבסיס כל המשאים ומתנים שהתקיימו מאז; ובניגוד לאשליות שהופצו בעבר, מחמוד עבאס מעולם לא וויתר על הרעיון של הגירה המונית של צאצאי פליטים פלסטינים לתוך גבולות מדינת ישראל בכדי לאיין אותה מבפנים.

לסיכום

עוד לא הרחבנו לגבי ההסתה הזוועתית בתקשורת הפלסטינית שבשליטת מחמוד עבאס, המעודדת פלסטינים לבצע פיגועים ולרצוח יהודים. וגם לא על תכני הלימוד במערכת החינוך הפלסטינית,  גם היא נתונה למרותו, אשר מאדירה מחבלים, וקוראת לילדים לצאת ולרצוח יהודים כחלק מג'יהאד בו ימותו כשאהידים. גם לא עסקנו בנאומיו מהשנים האחרונות של עבאס, בהם הוא הפיץ אנטישמיות קלאסית ועלילות דם נגד יהודים, ואף הצדיק את השואה.

דבר אחד ברור: למחמוד עבאס יש יותר מיד ורגל בעידוד טרור ורצח יהודים לאורך שנים רבות.

הוא מתמרץ טרור ורצח באמצעים פיננסיים מתקציב הרשות והוא סירב ומסרב לכל הצעת שלום שאינה כוללת את חיסול ישראל באמצעות הצפתה בהמוני צאצאי פליטים.

האם מחליפיו יהיו אפילו גרועים ממנו? בהחלט ייתכן, וניתן לדון בכך.

אך אין בכך הצדקה לשכתוב ההיסטוריה והלבנת פשעי ההסתה והטרור בהם נקט לאורך כל כהונתו, כמי שעומד בראש הרשות הפלסטינית.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות